lørdag 12. januar 2013

Stjertmeis




Dvergspetten hadde vært på besøk flere ganger i dag og jeg sto i kjøkkenvinduet og beskuet den.
Plutselig i buska ved siden av fikk jeg se noe som jeg ikke hadde sett før..
Det satt noen fugler der som jeg aldri hadde sett før. I den ene buska satt det 4-5 stk på meisebollen og i den andre buska satt det også noen.
I full fart etter kamera og fikk så vidt fanget dem.
Det er jo ikke noe drømmesituasjon å ta bilde i full fart gjennom kjøkkenvinduet, med det av skygger og lys og alskens ugreie som hemmer bilde.
Som sagt bilde er ikke bra, men man ser godt hva det er.
Morro var det uansett å få se dem.




4 kommentarer:

  1. Jag hade stjärtmesar förra året vid fågelbordet, sett dem ute i skogen vid jakt med.
    Fina bilder du lagt i din header.

    SvarSlett
  2. Åhhh.....fine stjertmeisa :-)

    En sånn så jeg helt pluttselig på en skogstur i høst, helt ut av det blå satt den på ei grein...jeg ble så overrasket at jeg rakk ikke få opp kameraet engang. Men den forsvant like fort som den kom, desverre...
    Men jeg er glad de finnes her i nærheten og jeg håper å møte på den en gang igjen...flotte små fugler :-)
    Ha en fin søndag :-)

    Anne

    SvarSlett
  3. Heisann, kjære deg, og riktig GODT NYTT ÅR! :-)

    Du verden så heldig du er. Tenk, den sjeldne stjertmeisen rett utenfor vinduet. Synes bildet ble veldig bra mtp at det er tatt gjennom vindu. Godt jobbet :-) Det er mabge år siden jeg hadde gleden av å se en av de skjønnhetene...

    Må nesten nevne headingen din - så flott den er! Mange fine motiv samlet som collage. Kjempeflott! :-)

    Er omsider tilbake etter en ufrivilig pause pga datatrøbbel (og litt annet som ikke egner seg på nettet). Det blir kjekt å ta kameraet og bloggen fatt igjen. Håper det står bra til hos deg!

    Masse hilsner fra Irén

    SvarSlett
  4. Å vilket fint besök! En sån vill jag också se! :)

    SvarSlett