søndag 17. februar 2013

Fjær fra 2012



Det er sikkert mange med meg som venter på vår og også sommer.
Vinterferieværet her er grått, litt sludd, tåke og totalt innevær.
Noe må man jo finne på også da.
Syntes det var på tide og ta frem mine fuglebilder fra arkivet.
Der var det mange.

Svartspett.
Hvor blir det av maten tro.


Endelig kom mor.
Mat......

Endelig mat å få


Linerleunge som venter på mor

Her var det en oppvisning i flyvekunst. 
 Grønnspett
Gransanger.
 Kvinand
Skarv
Bokfinken Knut.
Syng med det nebbet du har. 
Duetrost?
 Hører dere meg?
En vakker flaggspett.
 En vakker hønsehauk
Tror det er en løvsanger


Bildet taler for seg.

Strandsnipe

Spettmeis 
En vakker dompapp 
Røy 
Rimelige byggematerialer må sikres.
Blåmeis

Blåmeisen hadde rede mellom terrassetaket og selve hyttetaket.
En morgen jeg kom ut satt dem 5 stykker på terrassen, grillen og i syrinen ved hyttetrappa.
Da var det bare å snu og hente kamera.
Denne lurte nok veldig på hva jeg drev med.
Ser litt skeptisk ut til fotografen.

Linerle i flukt

Dette foto er fra vi var ved Hornborgarsjøen, utenfor Skara..

Denne andrikken virket ikke helt frisk.

En meget vakker sort svane.



5 kommentarer:

  1. God morgen :-)

    Her er det vinterferie neste uke - krysser fingre for brukende vær til da...
    Men du, dette var da en flott samling med varierte fuglebilder!

    Linerlen i flukt er stilig, mens bildet av endene med stjerten i været er urkomisk :-D Trist å se den syke anden... Usj! Men bra bilde!

    Svart svane har jeg aldri sett før. Fantastisk majestetiske fugler. Nydelig!

    Ønsker deg en superduper dag!

    Irén

    SvarSlett
  2. Heiiii! Du har jo oppdatert innlegget jo!? Veldig mange flotte bilder (og jeg kan navnet på omtrent halvparten, hehe)
    Mye FJÆR i luften, både her og der ;-)

    Ha en flott dag!

    Klem fra Irén

    SvarSlett
  3. Åhhh så vackra fåglar allihopa , ormvråken den bilden bara älskar jag , vingarna är så vackert mönstrade . Kramar på dig :)

    SvarSlett
  4. Du verden så mange flotte bilder!!!!!!!!!!Dette var gøy!!..Lurer på er du en sånn skikkelig fotograf eller??Såå mange bra bilder!!Blir helt stum!!!Vakkert!!Og så de kommentarene..Måtte le♥..!!

    Har alldrig sett sort svane jeg heller!!Mutasjon eller egen rase??Hmm..

    Du virkelig ser den lille sjelen disse fuglene har og setter artige ord og utrykk til dem..Bravo!!

    Psst er det deg med den pytonslangen??Herligt!!Du virker såå koselig vist det er deg!!

    Ønsker deg en fin fin kveld:)))

    SvarSlett
  5. Hei hei..måtte bare innom å se på de vakre fuglebildene dine..igjen Er blitt helt hekta på småfulg jeg nå!!

    Men hvordan får du til de flotte rammene rundt bildenen?

    Masse hilsner Anita

    SvarSlett