søndag 6. april 2014

På fuglebrettett


Vinteren 2013-2014 har vært ganske grei med hensyn til snø og kuldegrader.
Det har da også vært fint for alle småfuglene som har vært innom.
Tenkte jeg skulle ta for meg alle som har vært på besøk denne sesongen og det ble ganske mange.
Hele 21 forskjellige arter har vært her i vinter.
Seks av disse er funnet på nett, resten er bilder jeg har tatt selv.
Jeg bruker rundt 1500,- til frø i løpet av sesongen.
Er fint å se alle som er innom for et måltid.


Rødstupe har vært en hyppig gjest 

Jernspurven er ny for året. 

Svarttrosten er her hele vinteren

 Løvmeisen er her hele vinteren.

 Blåmeisen er en fast helårsgjest.

 Kjøttmeisen er fast gjest.

 Svartmeisen er trofast hele året.

 Den lille vakre stjertmeisen kom på foringsplassen fo 2 år siden.

 Spettmeisen hamstrer frø hele året.

 Pilfinken er trofast.

 Bokfinken jubler her hele året.

 Bjerkefinken er også ganske trofast.

 Grønnsisik er fast gjest.

 Gråsisik er innom også.

 Grønnfinken har jeg hele sommeren.

 Dompappen erher faktisk mere om sommeren enn på vinteren.

 Flaggspetten henger i kulene meste av året.

 Dvergspetten er innom av og til.

 Gulspurven er utrolig vakker og fast gjest.

 Stilitsen er ny av året hos meg. Var ikke så lenge dessverre.

 Har også et ringduepar her på våren.


 Og til slutt nøtteliten.


Det ble 21 fuglearter i løpet av vinteren + nøtteliten.
De fleste av disse er her faktisk hele året.
Når unga blir store, er også de med så det går litt frø på sommeren også.




8 kommentarer:

  1. Vilken samling du har fått besök av. Fina bilder blev det med!
    M/

    SvarSlett
  2. they're all so pretty. the squirrel makes me smile, too. :)

    SvarSlett
  3. Så mange forskjellige fugler & så flotte bilder. Hvilken kamera bruker du & hvilken linse bruker du når du fotograferer fuglene?
    Mvh Christina :-)

    SvarSlett
  4. Mycket fint sammanställt med fina bilder. Så kul att du haft besöka av alla dessa fina fåglar. En stor glädje att få njuta av deras besök i matningen. Festligt avslut med bild På Ekorren.
    Monica

    SvarSlett
  5. Fin oppstilling av gjestene dine ! Jeg gjorde en liten opptelling på hva jeg har sett/hatt på besøk på matinga mi her på Elverum og jeg landet på 17 arter. De aller fleste har jo du også men jeg har hatt toppmeis og så har jeg skjære. Det er hyggelig å kunne mate fuglene og ekorn :)

    SvarSlett
  6. Nydelege bilde av dei vakraste gjester ein kan få :) I desse dagar takkar dei vel for maten med vakker song tenker eg :)

    SvarSlett
  7. herlig blog , mange flotte bilder !

    SvarSlett
  8. Å vilka fina bilder på alla matgäster! :))

    SvarSlett